Tuesday, February 23, 2010

Root Canal Swollen Face And Eye

Odg ripubblicizzazione for water service - Water Country Public


The president of the provincial council Catania
The President of the Province of Catania


Agenda ripubblicizzazione on the water service

Subject: Okay, according to art. 32, 33, Lr 41 of 10.2.2004, n. 1 of the draft laws initiated by the municipal councils and popular "Principles for the protection, the government and the public management of water. Ripubblicizzazione provisions for water services in Sicily. "


Given that:
Water is an irreplaceable source of life for ecosystems and unavailable for the common good, which belongs to everyone and everyone has the right to share equally.
scarcity, exacerbated by changes Climate and the process of desertification, the lowering of groundwater and their increasing pollution, force us to put in place policies aimed at outreach to the judicious use of water resources, to safeguard for future generations, the natural balance and adequate levels of supply for drinking, irrigation and industrial applications. In this context it is also necessary to guide the community towards environmentally sustainable lifestyles, develop techniques and actions to conserve and reuse, for reuse of treated water and the use of rain water in order to allocate the samples of drinking water ground water primarily for domestic use.
The water service is a public service essential and municipalities, who are responsible for hygiene and health of citizens, can not escape or be completely deprived of pre-ordained right and duty to determine its organizational structure.
E 'also calls for a renewed initiative for all public institutions and, above all, the Municipalities, to ensure that water continues to be regarded as the common good and public goods are not affected by market and profit.

Since:

The experience of privatization of water services, carried out in recent years in various parts of the world and in Italy, based on the assumption that private management would bring the necessary capital for infrastructure water, efficiency and cost management, gave evidence to the contrary anywhere inefficient management, the collapse of investment in infrastructure and energy bills to users.
strongly negative rating must also be given on the process of privatization of water service started in our region, both in terms of the so-called provincial sovrambito that in the ATO, in the last race for the award was made in five provinces, with a crescendo of complaints of many local administrators and citizens.
To give power to local authorities' actions designed to return water to public management, was formed the National Association no-profit denominata “Coordinamento nazionale enti locali per l’acqua bene comune e la gestione pubblica del servizio idrico”,.
Le superiori considerazioni nettamente critiche del processo di privatizzazione e la determinazione degli amministratori locali a battersi per tornare alla gestione pubblica non sono inficiate dalla recente conversione in legge dell’ art. 15 del D.L. n. 135/2009, che, oltre ad essere inaccettabile nel merito, appare palesemente in contrasto con la Costituzione, soprattutto per la violazione del principio di autonomia degli enti locali nella determinazione della scelta del sistema di gestione dei servizi pubblici locali.

Dato atto che:

Per restituire l’acqua al servizio pubblico, allo scopo di garantirne fruizione equa ed universale, la sezione siciliana del Coordinamento ha elaborato l’allegata proposta legislativa “Principi per la tutela, il governo e la gestione pubblica delle acque. Disposizioni per la ripubblicizzazione del servizio idrico in Sicilia”, con l’intenzione di presentarla all’ARS, ai sensi delle disposizioni contenute nella L.r. 10.2.2004, n. 1, come proposta di legge di iniziativa dei consigli comunali e, con la collaborazione del Forum siciliano dei movimenti per l’acqua, come proposta di legge di iniziativa popolare.
La proposta di legge è stata presentata il 7 luglio 2009 nella sala gialla di Palazzo dei Normanni, alla presenza del Presidente dell’ARS e dei capigruppo parlamentari, che hanno espresso pubblicamente parere favorevole per la sua approvazione; tale parere favorevole è stato confermato da tutti i capigruppo in occasione del sit-in organizzato dal Coordinamento all’ARS il 25 novembre 2009.

Precisato che:

Lo Statuto della Regione Siciliana, all’art. 12 stabilisce che l’iniziativa legislativa spetta, tra gli altri, "(...) ad un numero di consigli dei comuni della Regione non inferiore a quaranta, rappresentativi di almeno il 10 per cento della popolazione siciliana, o ad almeno tre consigli provinciali. (...) Con legge della Regione sono disciplinate le modalità di presentazione dei progetti di legge di iniziativa popolare e dei consigli comunali o provinciali e sono determinati i tempi entro cui l'Assemblea regionale si pronuncia sui progetti stessi."
La L.r. 10.2.2004, n. 1, “Disciplina dell'istituto del referendum nella Regione siciliana e norme sull'iniziativa legislativa popolare e dei consigli comunali o provinciali”, disciplina le modalità di presentazione dei progetti di legge di iniziativa dei consigli comunali, stabilendo che la proposta debba essere presentata, nell’identico testo, “da non meno di quaranta consigli comunali rappresentativi di almeno il dieci per cento della popolazione siciliana” (art. 32, c. 1, lett. c), debba contenere “il testo del progetto di legge redatto in articoli and be accompanied by a report illustrating the objectives and content "(art. 33, para 1) and must also contain" the names, permanent address and any additional details of three people who have been given the task to represent the signers of the legislative initiative (art. 35, para 3).

viewed

The Statute of the Sicilian Region
LR 10.2.2004, n. 1, "Rules of the institution of the referendum on the initiative in the Sicilian Region and the rules of the popular legislative and municipal councils and provincial"
Legislative Decree 18 August 2000, No 267, as implemented in the Sicilian Region

Acquired:

advice pursuant to art. 12 of L. rn 30/2000


proposed to the Provincial Council of Catania

to give share to the considerations set out in the introduction and to join the initiative of the "National Coordination of Local Government for the common good water governance and water service" for the presentation of the draft laws initiated by the municipal councils for ripubblicizzazione water services in Sicily;

to approve, pursuant to art. 12 of the Statute of the Sicilian Region and the Regional Law 10 February 2004, No 1, this proposal containing the draft laws initiated by the municipal councils;

to approve the draft "Guidelines for the preservation, government and public management of water. Ripubblicizzazione provisions for water services in Sicily ", written in 17 articles, and the report which outlines the purpose and content, with this attached as an integral and substantive

to acknowledge that the text of the law contains elements necessary for the determination of financial burden and the means to tackle them;

indicate the names and addresses of three persons authorized to represent the signers of the initiative, as outlined in art. 35, c. 3, the Lr No 1 / 2004: 1

Michele Botta, Mayor of Memphis (AG), address: Viale Risorgimento, 104, Memphis 92013, tel. 328 0082231

2 Domenico Giannopolo, Mayor of Caltavuturo (PA), City: via G: Falcone, No 41, tel. 091 547311; address: Via Roma, n. 74, tel. 335 5789470

3 Giuseppe Nicosia, mayor of Vittoria (RG), City: via Bixio, No 34, tel. 0932 514201; address: Ancona, No 13, tel. 335 5789470

to authorize the President of the Province to forward this resolution to the secretary general of 'ARS



Catania February 2, 2010
provincial councilors
Valerio Marletta - Antonio Tomarchio

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